پشتیبانی تلفنی 021-95118433
قوانین و مقررات

قوانین و مقررات (عمومی سایت)

تمام خدمات ارائه شده در کلیه محصولات ارائه شده توسط گروه آی چارتر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارگانهای زیربط در حوزه تجارت الکترونیک می باشند.

کاربران کلیه نرم افزارهای گروه آی چارتر به واسطه دریافت خدمات، موافقت خود را با کلیه قوانین گروه آی چارتر اعلام کرده و اظهار عدم اطلاع از این قوانین موجب سلب مسئولیت کاربران گرامی نخواهد بود.

هرگونه سوء استفاده از نام و نشان تجاری این مجموعه در قالب های متفاوت، شباهتهای اسمی یا نشان تجاری گروه آی چارتر ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. جلوگیری از بروز مشکل به واسطه سوء استفاده های احتمالی، مستلزم هوشیاری و آگاهی کاربران گرامی بوده و گروه آی چارتر مسئولیتی در قبال آنها نمی پذیرد.

تمام جزییات محصولات گروه آی چارتر توسط این شرکت طراحی و تولید شده اند و هر گونه سوء استفاده از هر نوع اطلاعات و المانهای موجود در آن، بدون کسب اجازه کتبی معتبر، پیگرد قانونی دارد.

گروه آی چارتر به عنوان ارائه دهنده خدمات به کاربران خود، متعهد می شود که تمام تلاش خود را به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران کلیه نرم افزارهای گروه آی چارتر به عمل آورد.

از آنجا که ارائه برخی خدمات به کاربران به واسطه اطلاعات درج شده توسط ایشان هنگام ثبت نام انجام می گردد، تبعات مغایرت اطلاعات بر عهده کاربران گرامی خواهد بود و با توجه همین نکته و به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در ارائه این خدمات، کاربران گرامی می بایست نسبت به اصلاح این اطلاعات اقدام نمایند.

قوانین و مقررات (فروش اینترنتی بلیط هواپیما – سیستمی و چارتری)

طبق قانون، مسئولیت هر نوع تغییر در پروازها، اعم از کنسلی پرواز، تاخیر یا تعجیل در زمان پرواز و یا تغییر نوع هواپیما بر عهده شرکت هواپیمایی یا چارتر کننده برگزار کننده پرواز است.

تنها راه تماس با مسافران گرامی شماره موبایل و آدرس ایمیل درج شده هنگام خرید است و درج صحیح این اطلاعات و در دسترس بودن آنها از وظایف مسافران محترم است و گروه آی چارتر نیز وظیفه دارد جهت اطلاع رسانی های مختلف، از جمله صدور بلیط عدم صدور بلیط، تغییر زمان یا اطلاعات پرواز، تاییدیه برای استرداد بلیط و وجه را با توجه به شماره موبایل یا آدرس ایمیل درج شده انجام دهد. متعاقبا گروه آی چارتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم دسترسی به شماره موبایل یا آدرس ایمیل درج شده یا درج اشتباه آنها بر عهده نخواهد داشت.

از آنجا ارائه خدمات داخل کشور بر اساس کارت شناسایی معتبر ایرانی (کارت ملی یا شناسنامه) و برای خدمات خارج از کشور بر اساس اطلاعات پاسپورت معتبر انجام می گردد، کاربران گرامی ملزم به درج اطلاعات صحیح و مطابق با این اوراق شناسایی خواهد بود.

مشخصات مسافران باید به زبان انگلیسی ثبت شود. در سامانه های نرم افزاری به منظور تسهیل درج اطلاعات برای کاربران ایرانی، نام و نام خانوادگی مسافران به زبان فارسی نیز دریافت می شود تا در صورت امکان آنرا به اطلاعات انگلیسی تبدیل کند. کنترل کردن نام و نام خانوادگی انگلیسی پیشنهاد داده شده توسط سامانه، بر عهده کاربران گرامی خواهد بود. در صورت عدم نیاز به این افزونه، از درج مشخصات فارسی مسافران خودداری نمایید

بلیط های خریداری شده صرفا متعلق به مسافر با مشخصات مندرج هنگام خرید خواهد بود و غیر قابل تغییر یا انتقال به غیر است و مسئولیت هر نوع عدم تطابق اطلاعات با اوراق شناسایی مندرج در دو بند قبل، بر عهده خریدار خواهد بود.

مسافران در ارائه ی خدمات سفرهای هوایی در رده بنده سنی به 3 دسته نوزاد (قبل از 2 سال)، کودک (از 2 سال تا قبل از 12 سال) و بزرگسال (از 12 سال به بالا) گروه بندی می شوند.

طبق قوانین، هر رزرو به صورت عادی می بایست شامل یک نفر بزرگسال (از 12 سال به بالا) باشد.

مسافر کودک و نوزاد باید همراه با مسافر بزرگسال سفر کرده و رزرو نیز بر همین اساس باید انجام شود. (استثناء: خرید بلیط برای کودک بدون همراه مستلزم مراجعه حضوری به آژانس و پر کردن فرم مخصوص این کار است.)

تعداد مسافر نوزاد نباید بیشتر از تعداد مسافر بزرگسال باشد. در غیر اینصورت خریدار می بایست برای مسافران نوزادی که از تعداد بزرگسالان بیشتر هستند بلیط کودک خریدار نماید.

حضور مسافران در فرودگاه، 1 ساعت قبل از پرواز در پروازهای داخلی و 3 ساعت قبل از پرواز در پروازهای خارجی الزامیست.

اگر مسافر قصد خرید پرواز در مسیرهای مختلف را دارد (پروازهای متوالی و رفت و برگشت) می بایست حداقل 3 ساعت از زمان رسید پرواز اول به مقصد و زمان پرواز در مسیر دوم فاصله زمانی در نظر بگیرد. در غیر اینصورت و عدم امکان استفاده از پرواز در ادامه مسیر، گروه آی چارتر در این زمینه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.

اگر مسافر بلیط برای پروازهای متوالی یا چند مسیره را از شرکت های هواپیمایی متفاوت خریداری کند، در صورت هر نوع تغییری (کنسلی یا تغییر در زمان پرواز) در مسیر اول که باعث عدم استفاده مسافر از دیگر بلیطها شود، ممکن است کنسل کردن آنها مطابق با قوانین شرکت هواپیمایی مربوطه، شامل جریمه شود.

خانـم‌های باردار، بیماران دیالیزی، بیماران مبتلا به صرع بیمـاری‌هـای قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی و یا هرگونه بیماری که در درجه نخست برای بیمار ایجاد مشکل در سفر هوایی کرده و در درجه دوم از نظر شرکت هواپیمایی برگزار کننده پرواز موجب منع سفر مسافران باشد، باید نامه عدم منع پرواز از پزشک خود داشته باشند و بسته به قوانین شرکت هواپیمایی به تایید پزشک معتمد آن شرکت نیز برسد. برای هماهنگی با شرکت های هواپیمایی می توانید با شماره تلفن های این شرکت ها تماس بگیرید.

بلیط پرواز از اسناد کاری و مالی محسوب شده و کاربران گرامی به هیچ عنوان حق تغییر در جزئیات بلیط، اعم از قیمت، زمان و دیگر مشخصات بلیط را ندارند.

پرداخت هزینه رزرو از کلیه کارتهای عضو شتاب قابل انجام است.

صدور بلیط در صورت تایید پرداخت از سمت بانک عامل خواهد بود و در صورت بروز مشکل در این فرآیند، رزروی برای شما انجام نخواهد شد و کل مبلغ طبق فرآیندی که بانک دارد، به کارت استفاده شده هنگام خرید بازگشت داده خواهد شد.

در صورت تایید نهایی پرداخت مبلغ رزرو و بروز مشکل در فرآیند خرید، مبلغ واریز شده در اسرع وقت (از ساعت 6 تا 24 یک ساعت و ازساعت 24 تا 6 بامداد تا ساعت 7 بامداد همان روز) بازگشت داده خواهد شد.

پس از تایید نهایی پرداخت، رزرو شما به صورت کامل انجام شده و اطلاعات کامل آن قابل مشاهده خواهد بود و علاوه بر آن اطلاعات برای شما پیامک و در صورت ثبت ایمیل، برای شما ایمیل خواهد شد.

در صورت بروز هر نوع مشکل در این فرآیند، می توانید از پنل کاربری، بلیطهای من، قسمت پیگیری خرید و یا تماس با واحد پشتیبانی رزرو یا عدم رزرو بلیط را مشاهده نموده و در صورت موفقیت آمیز بودن رزرو بلیط خود را دریافت نمایید.

در صورتی که کنسلی پرواز از سمت شرکت هواپیمایی یا چارترکننده برگزار کننده پرواز باشد و یا اینکه پرواز تاخیر بیش از 2 ساعت داشته باشد، مشمول جریمه‌ی کنسلی نمی گردد. مرجع اعلام این موارد، گروه آی چارتر، شرکت هواپیمایی مربوطه و یا بلیط یا رسید مهر شده ایستگاه در فرودگاه مبدا بوده که پس از ثبت درخواست کاربر و رسیدگی همکاران کل مبلغ بلیط به خریدار محترم بازگشت داده می شود.

بلیط به منظور آگاهی از جزییات پرواز لازم بوده و صرف داشتن اطلاعات رزرو نیازی به بلیط کاغذی (پرینت بلیط) نخواهد بود. اما ارائه مدارک احراز هویت یعنی کارت ملی در پروازهای داخلی و پاسپورت و روادید – ویزا (در صورت لزوم) در پروازهای خارجی در هنگام دریافت کارت پرواز الزامیست.

در حال حاضر صدور بلیط از مبدا ایران به مقاصد عتبات عالیات برای اتباع 4 کشور هند، پاکستان، افغانستان و بنگلادش مقدور نیست.